1) En strategi er en plan om hvordan noe skal utføres. Ofte veldig konkret.
2) En kommunikasjonsstrategi er mer konkret enn en informasjonsplan.
3) Fasene i en kommunikasjonsplan: forankring, situasjonsanalyse, planlegging av tiltak, gjennomføring og evaluering.
4) Hva hver fase dreier seg om - forankring: virksomheten skal ha et mål med strategien, og arbeidere skal kjenne til målet, og være involvert i prosessen.
Situasjonsanalyse: liste over virksomhetens sterke og svake sider.
Planleggingsfase: vi gjør målene mer konkrete enn i forankringsprosessen.
Gjennomføring: gjennomføring av aktiviteter som er planlagt.
Evalueringsfasen: evaluerer om målene er oppnådd og gjennomført på en god måte.
5) Krisekommunikasjon er kommunikasjon som kanskje er vanskelig, men som er nødvendig for å få en krise til å bli oppløst. Om en krise skjer, er det viktig å ha en plan på hvordan den skal bli løst, derfor legger mange virksomheter planer på krisekommunikasjon.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar