mandag 31. august 2009

Repetisjonsoppgaver kap.3

1) En strategi er en plan om hvordan noe skal utføres. Ofte veldig konkret.
2) En kommunikasjonsstrategi er mer konkret enn en informasjonsplan.
3) Fasene i en kommunikasjonsplan: forankring, situasjonsanalyse, planlegging av tiltak, gjennomføring og evaluering.
4) Hva hver fase dreier seg om - forankring: virksomheten skal ha et mål med strategien, og arbeidere skal kjenne til målet, og være involvert i prosessen.
Situasjonsanalyse: liste over virksomhetens sterke og svake sider.
Planleggingsfase: vi gjør målene mer konkrete enn i forankringsprosessen.
Gjennomføring: gjennomføring av aktiviteter som er planlagt.
Evalueringsfasen: evaluerer om målene er oppnådd og gjennomført på en god måte.
5) Krisekommunikasjon er kommunikasjon som kanskje er vanskelig, men som er nødvendig for å få en krise til å bli oppløst. Om en krise skjer, er det viktig å ha en plan på hvordan den skal bli løst, derfor legger mange virksomheter planer på krisekommunikasjon.

Ingen kommentarer: